Dlaczego warto korzystać z Raportów Looker Studio?

Wprowadzenie, czyli co to jest Looker Studio? Looker Studio to darmowe narzędzie (przy naprawdę dużych zbiorach danych przestaje być darmowy) od Googla, które rozszerza możliwości raportowania i modyfikowania danych. Dzięki niemu możesz mieć wszystkie dane z Google Analytics 4, Google Ads, Search Console czy Youtube w jednym miejscu. Możesz też podpiąć swoje źródła danych z […]

Dlaczego warto korzystać z Raportów Looker Studio? Read More »

Wskazówki SEO, czyli jak wypozycjonować stronę internetową?

Słowniczek: pozycjonowanie – to proces, w którym nasza strona lub podstrona zajmuje jakieś miejsce w wyszukiwaniach. Na początku zaczyna od najdalszych pozycji, a jeśli odpowiada na potrzeby użytkowników wyszukiwarki, to jej pozycja się podnosi, aby finalnie konkurować o pierwsze miejsca, czyli te najwyższe. Im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, tym łatwiej użytkownicy natrafią na naszą

Wskazówki SEO, czyli jak wypozycjonować stronę internetową? Read More »

Jak zbierać zgody użytkowników, żeby móc puszczać reklamy w Google Ads?

Wpis dla osób, które chcą same sobie to ustawić bezpłatnie 🙂 Aktualizacja 3.12.2024: TRUENDO JUŻ NIE JEST DARMOWY 🙁 To nie jest materiał dla specjalistów, którzy wiedzą już o co chodzi, to treść podstawowa, zawierająca uproszczenia, aby była zrozumiała dla osoby niewtajemniczonej 😉 Jeśli coś jest niejasne i wymaga doprecyzowania napisz do mnie na instagramie

Jak zbierać zgody użytkowników, żeby móc puszczać reklamy w Google Ads? Read More »

Co to jest sesja z zaangażowaniem? Co lepiej monitorować?

Jedna z podstawowych metryk w GA4, czyli sesja z zaangażowaniem wcale nie jest taka sympatyczna jak się wydaje. Definicja Google Sesja z zaangażowaniem to (teoretycznie) sesja, w której zostanie wywołane zdarzenie user_engagement, które zgodnie z definicją wywołuje się w momencie, gdy użytkownik:1. będzie na stronie co najmniej 10 sekund (lub czas, który ustawimy) LUB2. wywołał

Co to jest sesja z zaangażowaniem? Co lepiej monitorować? Read More »

Jak śledzić wyniki kampanii za pomocą parametrów UTM?

Jeśli kierujemy reklamy na jakąś stronę internetową to KONIECZNIE musimy mieć narzędzie do pomiaru co Ci użytkownicy robią na tej stronie. Jeśli go nie mamy to prawdopodobnie przepalamy budżet, bo nie kontrolujemy tego co się z nim dzieje na naszej stronie. Narzędziem, które pomaga nam w śledzeniu ruchu na stronie jest Google Analytics 4, czyli

Jak śledzić wyniki kampanii za pomocą parametrów UTM? Read More »

Jak dodać współczynnik konwersji do raportów w Google Analytics 4?

Niestety Google Analytics 4 nie oferuje w żadnym swoim raporcie tak potrzebnej dla e-commerce metryki jak współczynnik konwersji zakupowej. Jednak oczywiście da się go obliczyć i mamy na to kilka sposobów. Sposób 1 – edycja raportu Pozyskiwanie ruchu GA4 -> Raporty -> Cele biznesowe -> Zdobywanie potencjalnych klientów -> Pozyskiwanie ruchu Jeśli nie widzisz sekcji

Jak dodać współczynnik konwersji do raportów w Google Analytics 4? Read More »

Najgorszy błąd poznawczy, który może rujnować Twój biznes

Krótki wstęp o błędach poznawczych  uwaga: We wpisie zastosowano bardzo dużo uproszczeń, które mają pomóc zrozumieć ogólne mechanizmy. Nie jest to artykuł naukowy, więc często spotkasz się tutaj ze sformułowaniem “mózg lubi…”, które ma podkreślać jak wiele decyzji podejmujemy nieświadomie, natomiast nie jest pojęciem oddającym w 100% istotę rzeczy. Dlatego, jeśli jesteś specjalistą w dziedzinie

Najgorszy błąd poznawczy, który może rujnować Twój biznes Read More »

Jak (i po co) zainstalować Google Analytics 4? – podstawy

Jeśli masz bloga na WordPressie Mając stronę typowo blogową (bez sklepu oraz bez świadczenia usług) wystarczy Ci podstawowa konfiguracja Google Analytics 4, czyli zainstalowanie kodu oraz włączenie pomiaru zaawansowanego. Dzięki temu: Jak najprościej zainstalować Google Analytics 4 dzięki wtyczce? Zainstaluj wtyczkę Site Kit od Google, a ona właściwie przeprowadzi Cię przez cały proces. Najlepiej, aby

Jak (i po co) zainstalować Google Analytics 4? – podstawy Read More »

Różnice pomiędzy starą (Universal Analytics), a nową wersją (Google Analytics 4)

W pigułce: Model gromadzenia danych oparty na zdarzeniach Google Analytics 4 opiera się całkowicie na zdarzeniach. Co to oznacza w praktyce? Działa to trochę na zasadzie klasycznych warunków if … then … Jeśli użytkownik wchodzi w witrynę (lub aplikację) po raz pierwszy to wysyłane jest zdarzenie first_visit. Ponadto zdarzenia mogą mieć swoje dodatkowe parametry, które

Różnice pomiędzy starą (Universal Analytics), a nową wersją (Google Analytics 4) Read More »

Wartościowe materiały o marketingu, SEO, UX i analityce internetowej.

Na Instagramie dzieliłam się różnymi wartościowymi materiałami, które były powiązane z tematyką e-commerce. Jednak, jak wszystko na IG, one po jakimś czasie znikają. Część z tych treści znajdziecie pod cyklem #CzwartkoweMięso w przypiętych relacjach na profilu. Niestety wyszukiwanie jest tam utrudnione, dlatego postaram się je zamieścić także tutaj. Nie jestem fanką powielania contentu i zawsze

Wartościowe materiały o marketingu, SEO, UX i analityce internetowej. Read More »

Koszyk
Scroll to Top